سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برد دیزل ژنراتور

 

برد دیزل ژنراتور- کاربرد آن چیست و چگونه استفاده می شود؟

در ماشینهای الکتریکی ، مانند ژنراتورها ، این تغییرات متغیر سیگنال الکتریکی را تشکیل می دهند. این سیگنال ها را می توان توسط برد دیزل ژنراتور به صورت هوشمند پردازش کرد تا عملکرد دستگاه را کنترل کند. برد دیزل ژنراتور سنسورهایی دارند که می توانند تغییرات در خصوصیات بدنی مانند گرما و سرعت را تشخیص دهند و بر این اساس سیگنالهایی تولید کنند. برد دیزل ژنراتور سنسورهایی برای تشخیص تغییرات در انواع پارامترهای مختلف دارند. اینها می توانند برای کنترل ژنراتور از طریق کنترل پنل برد دیزل ژنراتور استفاده شوند.

 

برد دیزل ژنراتور چیست؟

از لحاظ بصری ،برد دیزل ژنراتور یک صفحه کنترل مجموعه نمایشگرهایی است که نشانگر اندازه گیری پارامترهای مختلف مانند ولتاژ ، جریان و فرکانس از طریق سنجش و متر است. این کنتورها و سنجها در بدنه فلزی ، معمولاً ضد خوردگی قرار داده شده اند تا از تأثیر باران یا برف محافظت کنند. برد دیزل ژنراتور ممکن است روی بدنه ژنراتور تنظیم شود ، که معمولاً در مورد ژنراتورهای کوچک اتفاق می افتد. اگر روی ژنراتور سوار شوند ، معمولاً دارای ضد لرزش هستند که به جدا کردن صفحه کنترل از شوک ها کمک می کنند. برد دیزل ژنراتور برای تولید کننده بزرگتر صنعتی می توانند کاملاً جدا از ژنراتور باشند و به طور معمول به اندازه کافی بزرگ هستند که روی خود بایستند. برد دیزل ژنراتور همچنین ممکن است در کنار ژنراتور به صورت قفسه یا دیواری نصب شوند که در یک محفظه یا برنامه های داخلی مانند یک مرکز داده مشترک است.

برد دیزل ژنراتور معمولاً با دکمه ها یا سوئیچ ها تعبیه شده اند که به عملکرد ژنراتور مانند دکمه خاموش یا کلید روشن کردن کمک می کند. برد دیزل ژنراتور معمولاً بر اساس قابلیت کار گروه بندی می شوند. این باعث می شود برد دیزل ژنراتور برای استفاده مناسب و ایمن باشد زیرا احتمال انتخاب یک اپراتور یا کنترل اشتباه را به حداقل می رساند.

برد دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

برد دیزل ژنراتور در حال تبدیل شدن به یک قطعه الکترونیکی پیچیده به طور فزاینده ای با یک ریز پردازنده است که می تواند ورودی از حسگرها را دستکاری کند تا به بازخورد دستگاه کمک کند تا بتواند خود را مدیریت کند. یکی از این بازخوردها می تواند درجه حرارت باشد ، نشانگر گرمای بیش از حد ، نمونه های دیگر بیش از حد / تحت سرعت و فشار روغن کم / زیاد است. به طور معمول ، یک سنسور گرما در داخل برد دیزل ژنراتور، گرما را در بدن ژنراتور حس می کند و این را به میکرو پردازنده در کنترل پنل منتقل می کند. ریزپردازنده سپس برای تنظیم عملکرد دستگاه از جمله خاموش کردن اقدامات مثبتی انجام می دهد اگر مثلاً فشار روغن خیلی کم باشد یا دمای خنک کننده بیش از حد بالا باشد و منجر به گرما شود. در شرایط صنعتی ، این عملکرد برد دیزل ژنراتور به طور فزاینده ای حیاتی می شود. ریزپردازنده یا میکروکنترلر در مدار داخل برد دیزل ژنراتور تعبیه شده است و به گونه ای برنامه ریزی شده است که ورودی سنسور را بگیرد و با قوانین کنترل برنامه ریزی شده نسبت به آن واکنش نشان دهد.